PLAN DNIA

Nasze przedszkola są otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach:

  • Przedszkole na os. Siejnik – 6.30-16.30 (lipiec-sierpień- 6.30-16.00)
  • Przedszkole przy ul. Broniewskiego 9 – 5.40-17.00 (lipiec-sierpień – 5.40-16.30)

Dokładamy wszelkich starań, aby plan dnia był dostosowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pory roku, a także pogody.

5.40/6.30 – 8.15 Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane.
8.15 – 8.30 Ćwiczenia poranne lub zabawa grupowa. Czynności porządkowo-gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych.
8.30 – 9.00 Śniadanie – samodzielne nakładanie posiłku.
9.00 – 9.30 Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9.30 – 11.00 Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawa ruchowa w ogrodzie zabaw. Gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Czas pracy własnej na materiale Montessori.
11.10 – 11.15 Czynności samoobsługowe.
11.30 – 12.00 Obiad – samodzielne nakładanie posiłku, pełnienie funkcji dyżurnego.
12.00 – 13.45 Czas na poobiedni odpoczynek. Słuchanie bajek literackich i muzycznych. Dla dzieci potrzebujących snu – drzemka. Zajęcia twórcze, praca zespołowa i praca własna na materiale Montessori. Spacer lub pobyt na placu zabaw.
13.45 – 14.00 Czynności samoobsługowe, porządkowo-gospodarcze i higieniczne.
14.00 – 14.30 Podwieczorek – samodzielne nakładanie posiłku.
14.30 – 17.00/16.30 Zabawy zorganizowane lub dowolne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci, kontakty indywidualne. Odbieranie dzieci przez osoby do tego upoważnione.

Nasze przedszkole posiada własną kuchnię. Posiłki są przygotowywane ze świeżych i zdrowych produktów. Uwzględniamy diety dzieci. Staramy się, aby posiłki były pełnowartościowe, urozmaicone i atrakcyjne dla dzieci. Nie wydzielamy porcji, w razie potrzeby i chęci dzieci otrzymują tzw. dokładki. Śniadanie, obiad i podwieczorek to czas, kiedy dzieci mogą samodzielnie zrobić kanapkę, nalać herbatę i wodę, wlać sobie zupkę, posprzątać po sobie. Jeśli potrzebują wsparcia – otrzymują je. To czas doskonalenia czynności samoobsługowych, ćwiczenie kulturalnego zachowania przy stole, komunikacji oraz nawiązywania relacji społecznych.