RAPORT Z EWALUACJI PROBLEMOWEJ

Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w przedszkolu przez wizytatorów do spraw ewaluacji. Raport z ewaluacji problemowej dotyczy jednego lub kilku z przedstawionych poniżej wymagań państwa.

Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania przedszkola w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa:

  1. Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.
  2. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
  3. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
  4. Dzieci są aktywne.
  5. Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.
  6. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
  7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.
  8. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego.
  9. Rodzice są partnerami przedszkola.
  10. Wykorzystywane są zasoby przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
  11. Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
  12. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.

Ewaluacja ma także na celu ustalenie, czy przedszkole spełnia badane wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6.08.2015 r. Przedszkole może spełniać wymagania na poziomie podstawowym i podejmować działania z wysokiego poziomu wymagania.

 

Szczegółowy wpis z raportu znajduje się tutaj: